Beskrivelse
INDHOLD: Danmark A/S. – Værdikæden. – Det begyndte og ender ved borgeren. – Dikteret af efterspørgsel? Spørgejørgen. – Skepsis til morgenmad. – Fra udbuds- og efterspørgselsstyret og tilbage igen. – Efterspørgsel og demokrati. – Man kan ikke taget et ansvar uden at føle respekt. – Nærdemokrati skal stimuleres. – Centrum for alting, nye bundlinjer. – Kommunerne skal selv gå foran. – En ny dannelsesopgave. – Plejer er død i Region Syddanmark. – En sammenhængende koncern, en fælles strategi. – It og Public Governance. – En mægler, som er garant for serviceproduktionen. – Sundhed.dk: Fremtidens sundhedsportal. – Central styring. Decentral ledelse. – Alle hænder i nye roller. – Decentral ledelse. – Kulturen vinder i kampen med strukturen. – Som en skrædder et vist sted. – En ny måde at tænke ledelse på. – Ny teknologi og selvbetjening. – Standardisering og individualisering. – Holdning motiverer medarbejderne. – Borgerservice. – Organisationen skal have massage. – Borgernes offentlige sektor er det erklærede mål, men det vil i bedste fald tage lang tid. – Dialog med borgerne bliver kommunernes styrke. – Uindbundet. – 111 sider. – Som ny.