Beskrivelse
INDHOLD: Målrettede reklamer. – En tur i biografen. – TV-reklamer. – Også børn påvirkes. – Den unge forbruger. – Varen skal vurderes. – En ung forbruger fortæller. – Forbrugere med magt. – Boykot. – En lang historie gennem århundreder. – Aktionerne får et navn. – Nej til chilensk frugt. – Effektiv apartheid-boykot. – Bombe under fransk vin. – Isolering af Burma. – Krav om gode varer. – Problemerne ved boykot. – Ulandenes varer. – Handelsorganisationer. – Max Havelaar Fonden. – Fremtidens forbruger. – Trendsættere. – Den politiske opsparer. – Fremstillet af arbejdere. – Fysisk afstraffelse af arbejdere. – Nike. – Nikes modoffensiv. – Tvangsarbejde i tøjindustrien. – Hennes & Mauritz. – Revolution i flere brancher. – Produktionen flyttes. – Børnearbejde. – Miljøproblemer. – Økologiske varer. – Godt for sundheden og miljøet. – Fortsat fremmarch. – Opmuntring fra staten. – Klare regler og kontrol. – Gensplejsede fødevarer. – Særlige egenskaber. – Overtrædelse af naturens love. – Utilsigtede følger. – Gen-mad bliver normalt. – Grænseløs handel. – Spredning af produktion. – Forskel på rige og fattige. – Ulandene er sårbare. – Etik og mærkning. – Etiske principper. – Mærkningsordninger. – Ansvar for medmennesker. – Politisk styring? – Spørgsmål og problemstillinger. – Register. – Indbundet. – Illustreret. – 80 sider. – Udgået, men pæn biblioteksbog m. stregkode på bagsiden.