Beskrivelse
– INDHOLD BD. 1. Nogle centrale spørgsmål vedrørende skolebaseret vurdering. – Evaluering som professionel arbejdsform. – Nyere udviklingslinjer inden for vurderingsfeltet. – Evaluering – videnskab eller politik? – Evaluering i skoleøkologisk perspektiv. – Kvalitet og modernitet. – BD. 2: Arbejdet på skolen. – Central og decentral vurdering af folkeskolen, problemer og perspektiver. – Skoleevaluering, et krav til den moderne skole. – Kollegavejledning og reflekterende team. Metoder til selvevaluering for lærere og skoleledere. – Kvalitetsarbejde og brugerundersøgelser i praksis. – Benchmarking. – Skolens fortælling om sig selv. En narrativ vinkling. – Ledelsesopgaver. – Skoleleder. Drivkraft eller bremseklods? – Vurdering og vejledning i skolet i et magtperspektiv. – Et pædagogisk perspektiv på ledelse. – Uindbundet. – 215 sider, 220 sider. – Pænt eksemplar.