Beskrivelse
INDHOLD: Arbejdsløshed. – Dannelse og oplysning. – Dialog og samtale. – Engangement og væsentlighed. – Etik. – Folkeoplysning. – Formidling og kommunikation. – Forsøgs- og udviklingsarbejde. – Frihed til uddannelse. – Frit arbejde og civilt samfund. – Højskole. – Ideologi. – Indvandrere og sprog. – Internationalisering. – Karriere. – Kortuddannelse. – Krise. – Kunst og kreativitet. – Kvalifikation og kompetence. – Kvalitet og evaluering. – Køn. – Livserfaring. – Livsformer og seocialkarakter. – Lærer-elev samspil. – Læring. – Læsning. – Medier. – Menneskerettigheder. – Modstand mod læring. – Multimedier. – Omsorg. – Organisationskultur. – Praksislæring og hverdagserfaring. – Projektarbejde. – Refleksion og refleksivitet. – Socialisation. – Sundhed. – Teknologi. – Tredje alder. – Uddannelse. – Ulandspædagogik. – Vejledning. – Voksen. – Åben uddannelse. – Forfatterne. – Indgange. – Bibliografier.- 2. udgave. – Indbundet. – 342 sider. – Pænt eksemplar.