Beskrivelse
INDHOLD: Religiøst fælleskab i mødet med muslimer. Et projekt til fremme af viljen til dialig. – Konfliktsituationer. – Interreligiøs pædagogik. – Et projekt til fremme af mødet mellem kristne og muslimer. – Generelle og systematiske iagttagelser vedrørende den interreligiøse dialog med muslimer. – Tidlige hisotirske erfaringer. – Niveauer i dialogen. – Betingelser for og faser i dialogen. – Mødet mellem kristne og muslimer i børnehaverne. – Forslag til et møde mellem muslimer og kristne i institurionerne. – Erkendelsesmål.Forældredeltagelse. – Muhammed har fødselsdag, det har Mehmet ikke. – Forslag til diskussion. – Forberedende materialer. – Muhammed, islams profet. – Muhammeds liv. – Muhammeds kald. – Reaktionerne for mekkanerne. – Hijra til Medina. – Muhammed og ikke-muslimerne. – Muhammed set med vestlige øjne. – Øvelse og rollespil. – Hvad tager du med til vores fest? – De Fem Søjler. – Trosbekendelse. – Faste. – Måden, der fastes på. – Ramadanens forløb. – Festen for fastens forløb. – Almisse-skat. – Pilgrimsfærden. – Den lille pilgrimdsfærds riter. – Offerfesten. – Læg hænderne på bordet, når du spiser! – Krydderier. – Realisering. – Henna. – Tørklædet. – Moskeen. – Bønnen. – Muslimer i Danmark. – Takt og tone. – Ved besøg i hjemmet. – VEd religiøse samtaler og arrangementer. – Ved selskabelige sammenkomster. – Ved islamiske fester.