E. Greve Pedersen og K. B. Knudsen - Redaktører

Dansk Lokomotivtidende 1965: 1-5 (65. årgang)

DKK 125,00

Varenr. 65.841 –  Indbundet i halvlæder (= privatbind). – 1965: 1-5.  – Illustreret med sort-hvide fotografier. –  Stort format.  –  Lidt slitage på ryggen, ellers et pænt eksemplar. – 125 DKK

Årgang 1965 : 1-5 af “Dansk Lokomotivtidende” indeholder både tegninger og fotografier af lokomotiver samt deres indretning. Det gælder også ældre lokomotiver fra 1800-tallet.

 

Dansk Lokomotivmands Forening - 1965

På lager

Beskrivelse

INDHOLD:  Hvad bringer det nye år med sig ? – Imod en større verden. – Arbejderbevægelsens kooperative Finasieringsfond. – TEE-tog (Trans-Europ-Express) i fremmarch. – En u-bane bygget. – Bladet i ny form. – Landsoplysningsudvalget på falderebet. – Funktionsvederlag. – Emil Edvardsen 60 år. – Under DLF. – Personalia. – DSB viser flaget. –  Samarbejdsviljen. – Schweiz i Europas hjerte. – Lad vognen stå og tag toget. – Billedskrift på banegårde. – Fjernstyring af tog. – Fra medlemskredsen. – Ensretterkursus. – En svidende boomerang. – Vise mænd støtter lønmodtagerne. – Auto-ulykkesforsikring. – Gösta Widings død. – Personalia. – Under DLF. – Selvangivelsen. – Damernes dag. Formandsmødet. – Tillidsmænd mødes. – Efter Krushchevs fald. – Skønhed med signatur. – Hedjasbanen genopbygges. – Bemærkninger til Beeching-rapporten. – Fra medlemskredsen. – 12 timers reglen. – Personalia. – Den nye “Transalpin”. –  Tid ud over 12. time. – Underhusets  700 år og Harold Wilsons 100 dage. – TEE-tog i fremmarch. – Gammel overtro og lystige fester. – Efter blodprop i hjertet. – Når isbryderne tørner ud. – Fra medlemskredsen. – Feriehjemmets fremtid ? – Meddelelser fra afdelingerne. – Damernes dag. – Pro et contra. –  Kæmpeunderskud for DB. – Ernæringens betydning for strabadser og træning. – De portugisiske statsbaner moderniseres. – Automatisk kobling. – Er kvinderne 40 % mindre værd end mændene ? – SR og SIR. – Fra samarbejdsudvalgene. – Fra medlemskredsene. – Vise mænd og lønefterslæb. – Personalia. – Damernes Dag. – Resultat af lønforhandlingerne. – Vietnam: USAs grimme krig. – Jernbane mellem Tanzania og Zambia. – Nazi-arkiv på bunden af “Den sorte sø”. – Emolumenter og funktionsvederlag. – Vil helst blive hjemme. – Studie i jernbanedrift. – Lønninger m.v. fra 1. april 1965. – Klodsbremse og skivebremse. – Usynlig fare for jetfly i stor højde. – Fra historie til nutid. – Knudshoved. – Himmelekspressen. – I Hamar findes det norske jernbanemuseum. – Bygning af tunnelbane i Budapest gennem 20 år. – Sporviddemuren i den voksende samtrafik . Over 50.000 km med Europa-bus. – Fra Hamborg til Syditalien med el-lokomotiv. – 50 år ved DSB. – Krupp – uden kanoner. – Den svømemnde banemand blev campingchef. – Jernbanens fremtid. – Det elektriske tog. – MY og MX-lokomotiverne. – MH – og MT-maskinerne . – En Nye S-tog. – Lokomotivbygning i 100 år. – Damplokomotiver med enkelakseldrev. – Automatiske forsøgstog på Londons Underground. – Katastrofal situation for det skæve tårn i Pisa. – Vældigt hygiejnefremskridt i Paris. – Indsættes der Hover-crafts fartøjer i Øresunds-trafikken ? – Smedene bygger tillidsmandsskole. –  Med 200 kilometer i timen. – S-tog i 2 etager under jorden i München. – De luftbårne, propeldrevne tog er på vej. – De leger med tog – for pengenes skyld. – Broforbindelserne. – Jernbanedirektørerne begyndte som bude. – Wagon-Lits ad nye baner. – Skal biltrafikken gå på skinner ? – El-.tog med 10 km i timen var sensation i 1898. –